Είστε εδώ

ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ - ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ;

Στη χώρα μας το θέατρο του παραλόγου ζεί και βασιλεύει. Η χώρα μας που θα έπρεπε να έχει σαν πρώτο της μέλημα την ανάπτυξη του τουρισμού για να μπορέσει να βγεί όσο πιο γρήγορα γίνεται από την κρίση ακόμα και σήμερα δυσκολεύεται να κατανοήσει τις αρχές της Ενωμένης Ευρώπης , την αξία του ιγιούς ανταγωνισμού και των ίσων ευκαιριών και βάζει διαρκώς εμπόδια στην ανάπτυξη του εμπορίου και του τουρισμού .

Ειδικότερα στο θέμα που μας αφορά το Υπουργείο Συγκοινωνιών όλα αυτά τα χρόνια χωρίς αιτιολογία δημιουργεί προβλήματα στις ταξινομήσεις – μεταβιβάσεις των τροχοσπίτων και αυτοκινουμένων , αρνείται να διορθώσει τα κακώς κείμενα του παρελθόντος και να βελτιώσει απαρχαιωμένες νομοθετικές ρυθμίσεις προηγούμενων δεκαετιών και παρεμβαίνει με λανθασμένο τρόπο στις ευρωπαικές οδηγίες που σαν σκοπό έχουν να προστατεύσουν τον καταναλωτή αλλά και να δημιουργήσουν ένα σωστό και ευέλικτο πλαίσιο λειτουργίας .

Αρχικά σας παραθέτουμε ορισμένα στατιστικά στοιχεία για τον κλαδο αυτό και το τί ισχύει σε ολόκληρη την Ευρώπη χωρίς βέβαια να έχουμε αντίστοιχα στοιχεία ειδικότερα για την Ελλάδα αφού τα τροχόσπιτα ακόμα και σήμερα δεν έχουν άδεια κυκλοφορίας.

Σύμφωνα λοιπόν με τον ECF European CaravanFederation 3.934.550 τροχόσπιτα ήταν ταξινομημένα στις 31.12.2016 στην Ευρώπη από τα οποία δεν γνωρίζει κανείς φυσικά πόσα στην Ελλάδα αφού τα τροχόσπιτα στην Χώρα μας ΔΕΝ ταξινομούνται όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη, δεν παίρνουν ξεχωριστή άδεια κυκλοφορίας, προσαρτώνται στα αυτοκίνητα και ούτε αυτό μηχανογραφείται ώστε να έχουμε ως χώρα ένα στατιστικό στοιχείο.

Επίσης σύμφωνα με τον ECF 1.813.500 αυτοκινούμενα τροχόσπιτα είναι ταξινομημένα στην Ευρώπη και επειδή αυτά ταξινομούνται ως ΙΧ έχουμε το στοιχείο και είναι περίπου 900 στην Ελλάδα συνολικά. Από αυτά το 80% εισήχθει στην Ελλάδα από το 2004 ως το 2009 όπου είχαν δοθεί κίνητρα για την εισαγωγή τους.

Σε αυτό να διευκρινήσουμε ότι πουθενά στην Ευρώπη τα οχήματα αυτά δεν θεωρούνται απλά Ι.Χ. και δεν έχουν τις υποχρεώσεις που έχουν αυτά. Είναι οχήματα ανψυχής με χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας και βέβαια δεν υπάρχει περιορισμός όπως στην Ελλάδα για χρήση του ώς αναπηρικά η πολυτεκνικά οχήματα.  

Θα αναφέρουμε ενδεικτικά κάποια στοιχεία του συνδέσμου Γερμανικών κατασκευαστών τροχοσπίτων για να δώσουμε και κάποια μεγέθη : 

Για την χρονιά 2016 : 3,8 ΔΙΣ € τζίρος, 600 εταιρίες πώλησης τροχοσπίτων και αυτοκινουμένων, 9000 εργαζόμενοι στον κλάδο, 7000 Campingμέ 70.000 εργαζόμενους και 44 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις και 12,6 ΔΙΣ € τζίρο, 54883 νέες ταξινομήσεις οχημάτων για το 2016 με συνολικά πάνω από 1,1 εκατομμύρια τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα ταξινομημένα ΜΟΝΟ στην Γερμανία.

Σήμερα το καθεστώς στην χώρα μας έχει ως εξής. 
Τα αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα υπάγονται σύμφωνα και με την ευρωπαϊκή οδηγία 2007/46 στα οχήματα ειδικού σκοπού. Η Ευρωπαϊκή αυτή οδηγία αναφέρεται μόνο στα καινούργια οχήματα και προβλέπει την πανευρωπαϊκή έγκριση τύπου ως προϋπόθεση για την ταξινόμηση ενός τέτοιου οχήματος στην Ευρώπη. 

Το υπουργείο Μεταφορών της Ελλάδος αποφάσισε την εναρμόνιση της κοινοτικής αυτής οδηγίας εφαρμόζοντας όμως και Εθνική νομοθεσία για τις προϋποθέσεις ταξινόμησης και μεταβίβασης των μεταχειρισμένων οχημάτων. 

Έτσι με την 3763/111/15 Υπουργική απόφαση, για τα πρωτοταξινομούμενα οχήματα ειδικού σκοπού ( και τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα ) απαιτείται η σύνταξη μηχανολογικής μελέτης για την έκδοση νέας έγκρισης τύπου για κυκλοφορία στην Ελλάδα και για τα μεταβιβαζόμενα που κυκλοφορούν νόμιμα σήμερα στους Ελληνικούς δρόμους επίσης.

Δηλαδή αν θέλετε να αγοράσετε ένα τροχόσπιτο ή αυτοκινούμενο σήμερα στην Ελλάδα, πρέπει να πληρώσετε περίπου 1200 - 1500 €, να περιμένετε 2-3 μήνες για να εκδοθεί έγκριση τύπου για ένα όχημα που κυκλοφορεί νόμιμα και χωρίς κανένα πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη αλλά στην Ελλάδα. Θα πρέπει να εφευρέσετε ένα τρόπο να το μεταβιβάσετε στον εαυτό σας και να το πληρώσετε στον προηγούμενο κάτοχο ή έμπορο και να περιμένετε μετά την τύχη της εγκρισης τύπου για 2 μήνες προτού το χρησιμοποιήσετε για τις διακοπές σας.

Απευθυνθήκαμε στην Ευρώπη, αναζητήσαμε νομοθεσίες άλλων κρατών, τι κάνουν όταν ένα όχημα εισάγεται στην χώρα τους ως πρωτοταξινομημένο. 
π.χ Γερμανία: Φέρνει το τροχόσπιτο ο ενδιαφερόμενος στην διεύθυνση μεταφορών, περνάει από την ράμπα του τεχνικού ελέγχου για να διαπιστωθεί η τεχνική του κατάσταση, διαπιστώνονται αν ισχύον οι διαστάσεις του οχήματος, πληρώνει ο ιδιοκτήτης ένα παράβολο 80-100 € και παίρνει την γερμανική άδεια . Έτσι απλά και σε 1 ώρα και 80-100 € έχει τελειώσει και χαίρεται το τροχόσπιτο ή αυτοκινούμενο του. 

Στη Γαλλία συντάσεται ένα πιστοποιητικό δύο σελίδων με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος και υπογράφεται από έναν μηχανολόγο και με τα χαρτιά εισαγωγής τους και το πιστοποιητικό του μηχανολόγου την επόμενη μέρα περνάει από τεχνικό έλεγχο από τη Δ/νση Μεταφορών για να διαπιστωθεί η τεχνική του κατάσταση και να επιβεβαιωθούν τα στοιχεία του πιστοποιητικού και με συνολικό κόστος 150-170 ευρώ σε 2-3 μέρες μπορεί να τα προχωρήσει στη μεταβίβαση.

Στην συνέχεια απευθυνθήκαμε στο Υπουργείο Μεταφορών της χώρας μας. Μαζί με  άλλους συναδέλφους, μιλήσαμε με υπαλλήλους του Υπουργείου οι οποίοι είχαν εισηγηθεί την νέα διαδικασία ταξινόμησης και προσπαθούμε εδώ και 2 χρόνια να βρούμε τον τρόπο να αλλάξουμε αυτή την 100% παράλογη, οπισθοδρομική, και καταστροφική υπουργική απόφαση.

Δυστυχώς λάβαμε μόνο υποσχέσεις, υποσχέσεις, υποσχέσεις. Δεν πάει όμως άλλο . Ηρθε η ώρα δυναμικά να αντιδράσουμε όσο μπορούμε και μας το επιτρέπουν οι δυνάμεις μας. Μην ξεχνάτε δεν είμαστε κανένας κλάδος μεγάλος . 20 οικογένειες είμαστε που ασχολούμαστε με αυτό με την αγάπη και το μεράκι μας για τον εναλλακτικό αυτό τρόπο διακοπών.

Φυσικά το πρόβλημα δεν είναι μόνο αυτή η υπουργική απόφαση αλλά είναι το κερασάκι στην τούρτα.

Το τροχόσπιτο και το αυτοκινούμενο ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δεν το είδε κανείς σοβαρά από την ηγεσία του Υπουργείου Μεταοφορών αλλά και Οικονομικών.

Με το σημερινό καθεστώς έκδοσης σημειώματος προσαρτήσεως ρυμουλκούμενου για κάθε τρέιλερ για βάρκα, μπαγαζιέρα, τροχόσπιτο, δημιουργούνται πολλά προβλήματα όπως :

1) Δεν υπάρχει ηλεκτρονική καταχώρηση στους υπολογιστές του Υπουργείου Μεταφορών κατά την έκδοση σημειώματος ρυμουλκήσεως και έτσι δεν γνωρίζει κανείς πόσα τροχόσπιτα υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα.

2) Δεν υπάρχει κανένας κρατικός υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος ( ΚΤΕΟ ) για τα ρυμουλκούμενα, εις βάρος της οδικής ασφάλειας όλων όσων συμμετέχουν στην κυκλοφορία στους Ελληνικούς δρόμους.

3) Οι τίτλοι ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου ( πιστοποιητικά τελωνείου, γερμανική άδεια, τιμολόγια πώλησης ) μπαίνουν στον φάκελο του εκάστοτε αυτοκινήτου που το ρυμουλκεί. Εάν το αυτοκίνητο πωληθεί και φύγει πχ από την Θεσσαλονίκη και πάει στο Ηράκλειο Κρήτης οι τίτλοι ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου φεύγουν και αυτοί μαζί με τον φάκελο του αυτοκινήτου. Έτσι ο ιδιοκτήτης του τροχόσπιτου κάποια στιγμή δεν μπορεί πλέον να βρει τους τίτλους ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου του γιατί μπορεί ο φάκελος του αυτοκινήτου να έχει καταστραφεί εάν το ρυμουλκό αυτοκίνητο έχει αποσυρθεί από την κυκλοφορία. Έτσι δεν μπορεί να πείσει έναν υποψήφιο αγοραστή του τροχόσπιτου του εάν είναι νόμιμο ή κλεμμένο το τροχόσπιτο του και ο καινούργιος ιδιοκτήτης δεν μπορεί να εκδώσει νέα άδεια έλξεως.

4) Το τροχόσπιτο με το σημερινό καθεστώς δεν μπορεί να ασφαλιστεί από καμία ασφαλιστική εταιρία για πυρκαγιά και κλοπή την λεγόμενη μικτή ασφάλεια. Ασφαλίζεται μόνο εφόσον έχει άδεια έλξεως και μόνο για ζημίες προς τρίτους. Ο ιδιοκτήτης στερείται ασφάλειας.

5) Πολλοί ιδιώτες θέλουν να αγοράσουν ένα τροχόσπιτο αλλά δεν έχουν το ικανό αυτοκίνητο για να τους εκδοθεί άδεια έλξεως. Έτσι αγοράζουν ναι μεν το τροχόσπιτο αλλά οδηγούνται στην παράνομη έλξη είτε με το δικό τους αυτοκίνητο είτε με κάποιου φίλου. Πιστεύουμε ότι το 90% των ιδιοκτητών ρυμουλκούμενων, για να μην υπερβάλουμε και πούμε παραπάνω, δεν έχει στην κατοχή του την νόμιμη άδεια έλξεως με όλους τους κινδύνους οδικής ασφάλειας στους δρόμους που φέρει αυτή η ρυμούλκηση. Έτσι κυκλοφορούν πάρα πολλά τροχόσπιτα ανασφάλιστα παράνομα και επικίνδυνα.

6) Με την μη ταξινόμηση των τροχόσπιτων, υιοθετείτε η εισαγωγή ακόμα και κλεμμένων οχημάτων από την Ευρώπη καθώς δεν γίνεται κανένας έλεγχος στην χώρα. 

7) Η ιδιοκτησία ενός τροχόσπιτου δεν σημαίνει απαραίτητα και κυκλοφορία άρα και άδεια έλξεως. Έτσι όταν πωλείται ένα τροχόσπιτο, οι περισσότεροι μεταβιβάζουν την ιδιοκτησία με μια απλή υπεύθυνη δήλωση και χωρίς την συνοδεία των τίτλων ιδιοκτησίας ( πιστοποιητικά τελωνείου, γερμανική άδεια ). Εάν υπήρχε άδεια κυκλοφορίας όπως στα αυτοκίνητα η μεταβίβαση της ιδιοκτησίας θα ήταν εξασφαλισμένη και για τον πωλητή και τον αγοραστή.

8 Η άδεια έλξεως εκδίδεται για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο που έχει την ικανότητα έλξης. Εάν ο ιδιοκτήτης έχει παραπάνω από ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να ρυμουλκήσει το τροχόσπιτο του νόμιμα με ένα από αυτά. Μόνο με αυτό που έχει την άδεια έλξεως.

9) Οι οδικές βοήθειες στην Ελλάδα δεν έχουν το δικαίωμα να ρυμουλκήσουν το τροχόσπιτο ή το τρέιλερ ενός συνδρομητή τους. Έτσι εάν κάποιος ταξιδεύει με το τροχόσπιτο του και έχει κάποια μηχανική βλάβη και έρθει η οδική βοήθεια να πάρει το αυτοκίνητο του, το τροχόσπιτο θα πρέπει να μείνει στην μέση του δρόμου με το κίνδυνο της καταστροφής του αλλά και την παρακώλυση συγκοινωνίας που θα δημιουργηθεί και την κατηγορία που μπορεί να ακολουθήσει τον ιδιοκτήτη του τροχόσπιτου για εγκατάλειψη οχήματος και πρόκληση ατυχήματος, ξέχωρα που θα κινδυνεύει η περιουσία του στην μέση του δρόμου.

10) Τροχόσπιτο που δεν έχει άδεια έλξεως, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, οπότε δεν μπορεί και να σταθμεύσει στους δρόμους. Ακόμα και πελάτες που πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας συναντούν από τους διάφορους δήμους προβλήματα κλήσεων για παράνομη στάθμευση.

11) Η άδεια έλξεως εκδίδεται όταν το μικτό βάρος του ρυμουλκούμενου δεν υπερβαίνει το απόβαρο του αυτοκινήτου και της ελκτικής του ικανότητας. Ακυρώνεται έτσι η έγκριση τύπου ενός αυτοκινήτου του οποίου ο κατασκευαστής το έχει εγκρίνει να ρυμουλκεί ακόμα και μεγαλύτερο βάρος από το ίδιο το αυτοκίνητο. Παράδειγμα: Αν το αυτοκίνητο είναι εγκεκριμένο να ρυμουλκεί 1000 κιλά αλλά ζυγίζει 900 κιλά, το κράτος μας του επιτρέπει να ρυμουλκεί μέχρι 900 κιλά, άσχετα εάν το έχει εγκρίνει στην κυκλοφορία με ικανότητα έλξης 1000 κιλά.

12) Το κράτος μας δυστυχώς δεν χορηγεί κρατική πινακίδα στα τροχόσπιτα ακόμα και εάν εκδοθεί νόμιμη άδεια έλξης. Η μη παροχή κρατικής πινακίδας στα ρυμουλκούμενα, θέτει σε κίνδυνο ακόμα και φυλάκισης των ιδιοκτητών τους σε ταξίδια στο εξωτερικό. Στην Ευρώπη δεν νοείται όχημα στους δρόμους άνευ πινακίδας. Έχουμε σώσει αρκετούς μας πελάτες με παρεμβάσεις μας σε Γερμανικές αρχές. 

13) Καθότι δεν εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή για κάθε τροχόσπιτο δεν μπορούμε να προβούμε σε ενοικίαση τροχόσπιτων. Σε όλη την Ευρώπη υπάρχει η δυνατότητα να νοικιάσει κανείς ένα τροχόσπιτο και να το ρυμουλκήσει με το δικό του αυτοκίνητο ή ακόμα και με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο.

14) Ρυμουλκούμενα δεν μπορούν να έλκονται σήμερα από αυτοκίνητα τα οποία ανήκουν σε εταιρίες Leasing.

Η λύση είναι μία ! Χωρίς προβλήματα , χωρίς περιπλοκές χωρίς αστερίσκους και περιορισμούς . ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ τώρα το 2018 δώστε στα τροχόσπιτα άδεια κυκλοφορίας ΑΥΤΟΝΟΜΗ και ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ  ! Απλοποιήστε τη διαδικασία ταξινόμησης με έλεγχο της τεχνικής του κατάστασης και με συμφωνία των τεχνικών χαρακτηριστικών που φέρει το τροχόσπιτο σύμφωνα με την ξένη άδεια.

Η ίδια διαδικασία πρέπει να προβλεφθεί και για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, στα οποία επίσης έχουν επιβληθεί τρομακτικοί φόροι κατά την εισαγωγή τους, υπολογίζοντας το τέλος ταξινόμησης στις 20.000 € !!!!! επειδή κατά την τελευταία αλλαγή των δασμών εισαγωγής το υπουργείο Οικονομικών χωρίς καμία αιτιολογία άλλαξε τον τρόπο υπολογισμού τους μόνο για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα !!!

Ειδικά για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα θα έπρεπε να υπάρχει ειδική πρόβλεψει για τους πολύτεκνους και τα άτομα με ειδικές ανάγκες , οι οποίοι μπορούν να αγοράσουν με ατέλεια αυτοκίνητα Ι.Χ. αλλά όχι αυτοκινούμενα τροχόσπιτα που τους δίνουν το δικαιωμα να κάνουν διακοπές με αξιοπρέπεια και φροντίζοντας τις ειδικές ανάγκες που έχουν .

Είναι ένας εναλλακτικός τρόπος διακοπών , βοηθάει πολύ και σε ειδικές κατηγορίες του κοινωνικού μας συνόλου , και αντιμετωπίζεται από το κράτος μας με τον χειρότερο τρόπο.

Υπάρχουν και πολλά επιμέρους θέματα όπως τα τεκμήρια που έχουν , τα διόδια , τα τέλη κυκλοφορίας και πολλά άλλα , αλλά αυτά είναι δευτερέονται .

Εμείς είμαστε εδώ και τους ζητάμε να δράσουν και να λύσουν αυτό το πρόβλημα που εδώ και δεκαετίες υπάρχει στη χώρα μας.

Δεν δημιουργεί κανένα δημοσιονομικό κενό , ίσα ίσα δίνει έσοδα στο κράτος , δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, βελτιώνει την ασφάλεια των ιδιοκτητών , και προστατεύει τους υποψήφιους αγοραστές.

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ δεν θέλουμε εξυπηρετήσεις και φιλικές βοήθειες . Θέλουμε να ισχύει ότι ισχύει σε όλη την Ευρώπη για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ενα ασφαλές περιβάλλον για τα προϊοντα μας .

Ελπίζουμε αυτή η επιστολή να βρεί περισσότερους συμπαραστάτες για να αφυπνιστούν οι αρμόδιοι φορείς και να διορθώσουν μια και καλή το πρόβλημα αυτό .

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Μια πολύ όμορφη πρόταση έρχεται στις εγκαταστάσεις μας από την Caheeba .

Εάν για εσάς παράδεισος είναι να ξυπνάτε το πρωί μέσα σε έναν ελαιώνα με θέα στο πέλαγος τότε αυτό το μικρό ηλιακό τροχόσπιτο που σχεδίασε το αρχιτεκτονικό γραφείο Echo Living στην Κρήτη είναι η ιδανική «φωλιά».

SERVICE
Διαθέτουμε εξειδικευμένο προσωπικό για τον έλεγχο και την επισκευή του τροχόσπιτού σας
ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ
Η πολυετής παρουσία μας εγγυάται την εξυπηρέτηση και των πιο απαιτητικών πελατών
ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ
Τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα συνοδεύονται από εγγυήσεις στεγανότητας και καλής λειτουργίας των συσκευών
ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ
Ταξιδέψτε με τα οχήματα μας και χαρείτε τις διακοπές σας με ένα αυτοκινούμενο τροχόσπιτο